Jak stworzyć dobry opis oferty nieruchomości.
Planując dobry opis nieruchomości, czyli taki który w maksymalny sposób spełni zadania przed nim postawione, stoimy przed nie lada wyzwaniem.
Dobry opis na równi z profesjonalnymi zdjęciami, filmem i wirtualnym spacerem odpowiadają za sukces oferty nieruchomości. W tym autorskim poradniku mam nadzieję zawrzeć kilka najważniejszych wskazówek, które sprawią, że napisanie tekstu do oferty sprzedaży lub wynajmu mieszkania, domu lub innej nieruchomości, będzie łatwe oraz co najważniejsze skuteczne.
Jak dobrze opisać nieruchomość?
Do stworzenia dobrej oferty, która będzie się wyróżniać pośród setek innych i przez to zainteresuje potencjalnego klienta powinniśmy podejść metodycznie.
Najpierw należy zadać sobie w pierwszej kolejności ważne pytania. Te pytania, a tak naprawdę odpowiedzi na nie pozwolą stworzyć nam idealną ofertę.
Na co w pierwszej kolejności zwraca uwagę osoba poszukująca nieruchomości?
Czego oczekuje, potencjalny klient przeglądając opisy nieruchomości. Jakich szuka informacji, co może go zainteresować. Co jest dla niego najważniejsze. Myślę, że będziemy w tej kwestii zgodni. Chodzi przede wszystkim o:
- lokalizację
- co jest dostępne w okolicy
- jak skomunikowana jest nieruchomość
- rozkładem oraz wielkością pokoi
- wyposażeniem
- stanem nieruchomości
- dodatkowymi opłatami
- stanem całej nieruchomości (np. w przypadku mieszkania będzie to cały blok oraz klatka schodowa)
W dalszej części zastanawiając się nad treścią opisu trzeba wyobrazić sobie komu nasza nieruchomość najpewniej przypadłaby do gustu, czyli dla kogo będzie najbardziej atrakcyjna. I właśnie te charakterystyczne atuty umiejętnie uwypuklić.
I tak np. jeśli wg nas naszą nieruchomość najchętniej wybierali by młodzi ludzie to z pewnością trzeba wskazać bliskość takich miejsc jak: galerie handlowe, kluby, puby, kina etc. Warto też np. wskazać jak szybko można dostać się do ścisłego centrum.
Ale np. dla rodzin z dziećmi ważne będą przedszkola, szkoły, place zabaw. Winda i schowek dla dziecięcego wózka będzie też nie mniej istotna.
Opis powinien zawierać przede wszystkim ważne informacje, których nie mieliśmy możliwości podać w tzw. specyfikacji ogłoszenia.
Nie za długi i nie za krótki
Opis nie może być za długi, ponieważ większość ludzi nie lubi czytać przysłowiowych tasiemców. Z drugiej strony nie może być zbyt krótki bo nie wywoła określonych skutków i może nie wywołać kontaktu.
Tytuł ogłoszenia - nagłówek
Istnieje przekonanie, że tytuł ogłoszenia oprócz zdjęć (w tym pierwszego zdjęcia w galerii) to najważniejsze elementy ogłoszenia. To właśnie ciekawy tytuł może spowodować chęć zapoznania się z całością oferty. Dobry tytuł to w końcu większa ilość wyświetleń oferty. Tytułem może być kluczowa cecha nieruchomości. Dobrze byłoby gdyby nasz tytuł wyróżniał się na tle innych.
Nie warto powielać w tytule informacji, które i tak ukazują się w widocznych parametrach oferty. Unikamy zatem tytułów w postaci:
- Czteropokojowe mieszkanie ...
- Mieszkanie na sprzedaż ...
- Dom w Łodzi ...
Trzeba pamiętać również o tym, że tytuł jest ograniczony liczbą znaków, dlatego też trzeba wykazać się nie lada umiejętnością, że zrobić dobry tytuł który nie będzie jednocześnie za długi.
Tytuł może być cechą danej nieruchomości i informacją jaką klient będzie miał korzyść jeśli ją kupi lub wynajmie. Możemy zacząć np.:
- W ścisłym centrum ....
- W dobrej cenie do remontu ...
- Funkcjonalny rozkład pomieszczeń ...
Struktura ogłoszenia
Przy pisaniu oferty warto trzymać się określonego porządku i kolejności. Po tytule podajemy informacje o nieruchomości oraz szczegółach lokalizacji. Następnie podajemy dodatkowe istotnie wiadomości oraz na sam koniec zachęcamy (wzywamy) klienta do działania.
Informacje o nieruchomości
W tej części podajemy informacje o nieruchomości, jaki ma rozkład, ile ma pokoi, czy kuchnia jest oddzielna czy w aneksie itd., stan, cechy i wyposażenie. Tutaj też możemy podać najlepsze naszym zdaniem przeznaczenie oraz korzyści płynące z zakupy lub wynajmu tej nieruchomości.
Informacje o lokalizacji
W miarę dokładna lokalizacja z informacją jak jest skomunikowana (informacje o przystankach, ile czasu trzeba żeby dostać się do centrum). Nie piszmy ogólnie, podajmy konkrety.
Dodatkowe informacje
W tym miejscu podajemy wszystkie dodatkowe informacje, które są istotne. Jakie są dodatkowe opłaty, jak wygląda kwestia parkowania, czy jest winda etc.
Wezwanie do działania
Koniecznie każdy opis musi kończyć się wezwaniem do działania. To przysłowiowa kropka nad 'i'. To może być dodatkowy bodziec dla klienta, który sprawi że skontaktuje się właśnie z tobą. Przykład: Przekonaj się sam, że warto i Zadzwoń, Umów się na prezentację.
Ogólne uwagi
Nie używamy zdrobniej oraz nic nie wnoszących przymiotników, trzymamy się faktów i nie 'koloryzujemy'. Sam opis warto podzielić na akapity, klientowi łatwiej jest wtedy czytać. Przejrzyste ogłoszenie ułatwia poruszanie się między treściami.
Pełny opis stworzony wg określonego schematu sprawi, że nie zapomnimy o istotnych kwestiach dotyczących nieruchomości, a klient poza tym, że zweryfikuje oferty wg własnego klucza to ma jeszcze możliwość dowiedzenia się znacznie więcej o przeglądanej nieruchomości.
Powyższy tekst ma jedynie charakter informacyjny, nie jest poradą prawną i nie zgłębia całej problematyki.
Właściciel REMAX Peak Nieruchomości
Nieruchomości? Skontaktuj się ze mną już teraz, abyśmy znaleźli idealne rozwiązanie również dla Ciebie!